Bestuursvoorzitter Michael Otto vroeg de bijna vijftigduizend werknemers van de thuiswinkelgigant een steen te beschilderen voor Otto’s nieuwe hoofdkantoor. Het staat symbool voor het nieuwe geloof van Otto, dat de krachten wereldwijd wil bundelen.
De Britse vaktitel RetailWeek schrijft over de ‘culturele revolutie’ bij Otto, naar aanleiding van het 60-jarige bestaan van het Duitse bedrijf.
Otto houdt internationaal vijftig webwinkels in de lucht, verdeeld over 20 landen. Samen genereren ze bijna een miljard bezoeken per jaar. Na Amazon is Otto de grootste online-verkoper ter wereld.
In de nieuwe strategie wil Otto de kracht van deze afzonderlijke verkoopkanalen veel meer gaan bundelen, onder andere op het gebied van inkoop en techniek, waardoor alle shops erop vooruit gaan.
Otto werkt toe naar centrale inkoopteams, in de wetenschap dat de internationale modesmaken steeds dichter naar elkaar toe groeien. Het testen van technische functionaliteiten op het gebied van fotografie en video gebeurt op één plaats, maar de shops kunnen er wereldwijd van profiteren.
Klinkt logisch, maar is voor Otto een hele cultuuromslag, aldus RetailWeek.
U kunt het hele artikel over verleden, heden en toekomst van Otto hier lezen.
Otto zoekt wereldwijd naar verbinding
2009-09-03T15:17:00
2017-05-27
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto zoekt wereldwijd naar verbinding
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.