Just-Eat, platform voor online-maaltijdbestellingen, heeft miljoenen aan kapitaal aangetrokken om zijn internationale groei te bespoedigen. Het bedrijf wil de dienstverlening aan maaltijdbezorgers verder uitbreiden.
Het Deense Just-Eat neemt bezorgende horecaondernemers desgewenst al de productie van pizzadozen en menukaarten uit handen. Ook biedt het internetbedrijf hen de mogelijkheid scooterverzekeringen af te sluiten of autos te huren.
Die extra dienstverlening is volgens CEO Klaus Nyengaard een belangrijke factor in het succes van Just-eat, naast de groeiende populariteit van maaltijdsites in het algemeen. Met de nieuwe investering kunnen we onze diensten nog verder uitbreiden, belooftde directeur. Hij doelt daarmee zowel op de dienstverlening aan ondernemers als die aan eindafnemers.
Index Ventures
Het grootste deel van de 10,6 miljoen pond (circa 12 miljoen euro) aan groeigeld kreeg Just-Eat vanIndex Ventures, dat eerder investeerde in bekende internetmerken als Skype en Last.fm.
Just-eat wil zijn landenportfolio de teller staat vooralsnogop zes snel uitbreiden. Het is ons doel om mensen over de gehele wereld de mogelijkheid te bieden gemakkelijk, snel en betrouwbaar eten te kunnen bestellen, aldus Nyengaard. Ondernemers inbeoogde markten wordt onder meer de mogelijkheid totfanchise geboden.
Marktleiderschap
In ons land strijdtJust-eat.nl, net als de Belgische site voor de helft in handen van voormalig Hapgids-eigenaar Laurens Groenendijk, om het marktleiderschap metThuisbezorgd.nl. Het restaurantaanbod van laatstgenoemde site is met zeventienhonderd groter dan dat van Just-Eat, dat zaken doet met 1300+ restaurants.
Takeaway.com
Net als Just-Eat is Thuisbezorgd.nl behalve in Nederland in nog een handvol andere Europese landen actief. Beide bedrijven koesteren de ambitienieuwe continenten te verkennen. Ter bevordering van zijn internationale plannen kocht Jitse Groen van het Nederlandse Thuisbezorgd.nl onlangs de domeinnaamTakeaway.com.
Op termijn moeten alle landensites van Groen's bedrijf onder die overkoepelende URL komen te hangen. 'Maar het is nu nog te vroeg om de naam Thuisbezorgd.nl te liquideren,zei hijonlangs tegen Twinkle.
Mijn complimenten, al jaar en dag een veelvuldig gebruikster en nog nooit teleurgesteld. Ik ben benieuwd of dit een wereldwijd succes wordt, kan ik dan ook met mn inlogcodes in London en New York bestellen?:) Nu maar hopen om meer leuke features met al dat geld. Ik had nog nooit van de naam thuisbezorgd gehoord, maak niet uit ik blijf op m'n stekkie.