Twinkle | Digital Commerce

Folder Sjopze.nl van TNT Post lijkt rijp voor vervolg

2017-05-27
170130
  • [nieuws]
  • 1:58

TNT Post startte enige tijd geleden met de verspreiding van een folder vol webwinkelaanbiedingen. Adverteerders zijn goed te spreken over Sjopze.nl, dat ook een gelijknamige internetsite heeft.

Met Sjopze.nl biedt TNT Post webwinkeliers de mogelijkheid hun aanbod huis-aan-huis onder de aandacht te brengen. Het postbedrijf gebruikt het brievenbuskanaal ook om aanbiedingen uit zijn eigen webwinkels te promoten.

Miljoen huishoudens

Sjopze.nlis een pilot-project. Deze maand vallen de laatste twee van in totaal zes nummers op de mat bij een miljoen huishoudens. De folders worden huis aan huis verspreid in wijken waar veel online-bestellers wonen.

Volgens woordvoerster Wendy Eeelsingvan TNT biedt Sjopze.nl, dat acht paginas telt, een overzicht van de leukste, bekendste en vernieuwendste webwinkels en daarmee een goede manier om huishoudens inspiratie op te laten doen.

Betalen

Dat neemt niet weg datadverteerderswel voor opname in en op Sjopze.nl moeten betalen. Dat hoeven overigens niet per se klanten van TNT te zijn, aldus Eelsing: Allereerst hebben we natuurlijk onze klanten benaderd met de vraag of ze wilden adverteren, maar na het verschijnen van het eerste nummer toonden ook andere webwinkeliers zich genteresseerd.

Prematuur

Volgens Eelsing is het desondanks prematuur om te zeggen of TNT verder gaat met de papieren advertentiekrantjes voor webwinkels: Het hangt af van het animo van consumenten en adverteerders, maar daar kan ik nu niks over kwijt. Sjopze.nl past natuurlijk wel goed bij onze huidige producten en diensten, als webwinkelier en als verzender van producten.

'Zichbaar resultaat'

Volgens Maurice Smits, site-manager van webwinkelChear.nlbiedt Sjopze.nl een manier om veel mensen te wijzen op de mogelijkheden van en de prijsstelling op internet. TNT heeft ons benaderd om te adverteren en vanaf het moment dat Sjopze.nl op de mat viel (het eerste nummer verscheen in mei, red.) heeft dat zichtbaar resultaat opgeleverd. Voor offline-advertenties is de advertentieruimte bovendien goedkoop te noemen.

Actiecode

Ook Peter Reddering, sinds kort e-commerce manager bijKleertjes.com, ziet een vervolg van Sjopze.nl wel zitten: Omdat we een actiecode hebben gekoppeld aan de advertenties, kunnen we goed zien wat Sjopze.nl voor ons doet. Ik kan zeggen dat het boven verwachtingloopt. We zijn bij Kleertjes.com overigens bezig met een wat uitgebreider marktbewerkingsplan, waarin meer ruimte is voor print.

Concept bewaken

Reddering zegt het geen probleem te vinden dat ook niet-klanten van TNT een plek kunnen krijgen in Sjopze.nl: Zolang je maar niet naast je concurrent staat is dat geen punt. Belangrijker vind ik dat ze het concept goed bewaken, dat het niet devalueert. Daar hebben we regelmatig contact over.


Gerelateerde artikelen: