Twinkle | Digital Commerce

Webprint sluit deal met OfficeMax

2017-05-27
170129
  • [nieuws]
  • 0:56

Door een overeenkomst met OfficeMax, Amerika's grootste leverancier van kantoorbenodigdheden, kan Webprint zijn marktaandeel in de Verenigde Staten fors vergroten.

Photofun, een dochteronderneming van het Nederlandse Webprint, gaat het bedrijf helpen bij het aanbieden van fotoalbums en fotogerelateerde producten onder de eigen merknaam op Oficemax.com. Behalve via die site verkoopt de kantoorketen zijn reguliere assortiment via postordercatalogi en meer dan duizend winkels aan consumenten en bedrijven.

White labels
Ton Marsman startte Webprint vijf jaar geleden in zijn garage. Het bedrijf groeide uit tot een grote online-aanbieder van foto's en aanverwante producten, die zowel direct als via white labels worden verkocht. In de overeenkomst met OfficeMax is opgenomen dat de multichannelketen in zijn reclameuitingen aandacht zal besteden aan de assortimentsuitbreiding.

Kinderschoenen
Volgens Marsman staat de online-fotomarkt in de Verenigde Staten nog in de kinderschoenen: 'Amerika is in vergelijking met Nederland nog relatief onontgonnen gebied. We denken dat we ons met deze overeenkomst goed in de Amerikaasne markt kunnen positioneren. We zijn ook al in gesprek met een aantal andere grote partijen.'

In Twinkle 6-2008 stond een uitgebreid interview met Marsman over de groei van zijn bedrijf, dat u hier kunt lezen.