Meer dan 63 procent van 's werelds 'best-in-class companies' besteedt dit jaar meer geld aan social media marketing dan in het vorige, de economische malaise ten spijt. Eén op de vijf toonaangevende bedrijven geeft zelfs meer dan een kwart extra uit aan blogs, wiki's, Twitter en sociale netwerksites.
Die conclusie trekt de Amerikaanse Aberdeen Group in zijn recent verschenen rapport 'The ROI on Social Media Marketing', dat berust op onderzoek naar de inzet van sociale media bij 275 organisaties.
Bron: Aberdeen GroupAberdeen onderzocht ook welke strategische stappen bedrijven zetten bij de inzet van sociale media. Het populairst is het ontwikkelen van methodiek om klanten bij een online-conversatie te betrekken, zoals blijkt uit onderstaande figuur.
Bron: Aberdeen GroupTot 1 mei aanstaande kunt u het complete rapport, mits u een aantal gegevens achterlaat, gratis downloaden op de site van Aberdeen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Succesvolle bedrijven schuiven budget naar sociale media'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.