Twinkle | Digital Commerce

'Reccessie drijft Amerikanen het internet op'

2017-05-27
169130
  • [nieuws]
  • 1:11

Meer dan de helft (53 procent) van de Amerikaanse online-consumenten zegt meer tijd op het internet te besteden als gevolg van de economische crisis. Vooral prijsvergelijkingsites kunnen op meer bezoek rekenen.

Dat concludeert het Amerikaanse Picegrabber.com in zijn periodieke Consumer Behaviour Report.

Het rapport bevat een aantal interessante insights. Zo zegt 50 procent van de 4.239 ondervraagden deze maand hun best te doen om hun uitgavenpatroon naar beneden bij te stellen. In oktober 2008 was dat nog 59 procent. Pricegrabber.com concludeert dat Amerikanen zich iets minder zorgen zijn gaan maken, maar dat ze hun geld wel slimmer willen blijven besteden online.

Economische tegenwind

Daar zouden vooral vergelijkingssites garen bij spinnen, blijkt uit onderstaande grafiek. Twee op de vijf consumenten zegt meer gebruik van dergelijke sites te gaan maken bij economische tegenwind. Een op de drie Amerikanen besteedt in recessietijd meer tijd om online de actualiteit bij te houden. 26 procent zegt meer op zoek te gaan naar kortingsbonnen online en eenzelfde percentage brengt meer tijd door in webshops.

Na de crisis

Volgens Pricegrabber.com, zelf een vergelijkingssite, zegt 71 procent van de Amerikanen de saving strategies te zullen blijven inzetten, ook als de crisis weer voorbij is. Er lijkt sprake van een mindshift, aldus de vergelijker. Op de kleintjes letten wordt niet langer gezien als ongewenst snijden in de uitgaven, maar meer als een soort slimme voorzichtigheid. 

Bron: Marketingcharts.com