Twinkle | Digital Commerce

Snowtrex.nl na drie jaar opnieuw in de lucht

2017-05-27
170128
  • 1:11

Sundio Group, een van de sterkste spelers in de online-reisbranche, heeft Snowtrex opnieuw in de markt gezet. Het wintersportmerk verdween enkele jaren geleden van het toneel, maar keert terug vanwege het specialistische karakter.

Snowtrex was tussen 1999 en 2006 actief als winters alternatief voor Suntrex. Toen dat merk in het voorjaar van 2005 verder ging als Jiba, werd in het daarop volgende winterseizoen besloten ook Snowtrex als merk op te doeken en onder te bengen bij Jiba.

Sterk merk
Naar eigen zeggen speelt Sundio Group met de herlancering van Snowtrex.nl in op de vraag naar specialistische aanbieders. Algemeen directeur van Sundio Joost Romeijn: 'We zien dat er onder reizigers een toenemende behoefte is om vakanties te boeken bij specialisten in de markt. Snowtrex is altijd een specialist in de wintersportmarkt geweest, nog steeds een sterk merk en de naamsbekendheid in de wintersportmarkt is nog steeds goed.'

Alleen Frankrijk en Oostenrijk

Het reisaanbod op Snowtrex.nl is beperkt tot populaire wintersportbestemmingen in Frankrijk (125 accommodaties) en Oostenrijk (57 accommodaties). Vooralsnog is het wintersportaanbod van Sundio's label Sunweb Winter, te vinden op Wintersport.sunweb.nl, en van Jiba.nl/wintersport groter. De daar ingevoerde klantbeoordelingen van wintersportaccomodaties, zijn daar waar het aanbod overlapt meegenomen op Snowtrex.nl.

Sundio Group, met een omzet van 246 miljoen euro in 2007 de nummer 4 in de Twinkle100, is in de reisbranche actief met een uitgebreid portfolio aan merken, waaronder behalve Jiba en Sunweb ook Sudtours en Gogo.