Twinkle | Digital Commerce

Internet moet toerist naar Nederland lokken

2017-05-26
169130
  • 1:03

Met speciale online aanbiedingen en microsites op landensites van Expedia probeert de Nederlandse reisbranche het aantal inkomende toeristen op peil te houden.

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft onder de noemer 'Value For Money' een online campagne gelanceerd die toeristen uit tien landen moet aanspreken. Tot april 2009 kunnen Belgen, Denen, Duitsers, Fransen, Italianen, Noren, Spanjaarden, Britten, Zweden en Amerikanen gebruik maken van speciale online reisaanbiedingen. 

Expedia
Een sleutelrol is weggelegd voor 's werelds grootste online-reisbureau Expedia, dat op zijn lokale websites speciale Holland-microsites heeft ingericht. Behalve alle aanbiedingen, is daar ook algemene reisinformatie en informatie over evenementen te vinden. Advertenties op reisgerelateerde websites en vermeldingen in de nieuwsbrieven van Expedia moeten de microsites onder de aandacht brengen. 

Steun in de rug
De bedoeling is internationale reizigers te laten zien dat ze in Nederland waar voor hun geld krijgen in tijden van economische crisis. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: 'We hebben hiermee niet de illusie het tij te keren, maar we willen de sector een noodzakelijke steun in de rug geven en het teruglopende bezoek dempen of minimaliseren.'

Naast het NTBC en Expedia participeren ook het Amsterdams Toerisme & Congres Bureau, Amsterdam Airport Schiphol en Den Haag Marketing in de online campagne, waarvoor een miljoen euro is geïnvesteerd.

Bron: Tourpress.nl