Twinkle | Digital Commerce

Amerika's grootste e-tailers omarmen Facebook

2017-05-26
173130
  • [nieuws]
  • 1:15

Van de honderd grootste online retailers in Amerika hebben er inmiddels 59 een account bij Facebook. In april van dit jaar waren er nog slechts 30 e-tailers aangesloten bij het sociale netwerk.

 

facebookDat blijkt uit een studie van het Amerikaanse interactieve marketingbureau Rosetta. In de afgelopen maanden zochten onder andere Best Buy, Toys 'R' Us. Kohl's en Wal-Mart aansluiting bij Facebook, dat MySpace voorbij is gestreefd als het gaat om het aantal maandelijkse unieke bezoekers.

 

Tipping point
Adam Cohen van Rosetta denkt dat een tipping point, een omslagpuntis bereikt in het denken van e-tailers over de meerwaarde van sociale netwerken als Facebook; Hoewel het geen traditionele e-commerce platforms zijn, kunnen ze de interactie tussen merken en consumenten stimuleren. Klanten kunnen aangeven updates te willen ontvangen, ze kunnen er de laatste aanbiedingen bekijken en een forum voor klantenservice gebruiken. 'Er zijn tal van mogelijkheden', benadrukt Cohen. 'Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid voor retailers om foto- of videowedstrijden te beginnen om consumenten bij het merk te betrekken.'

 

Transparant
Volgens Cohen is het waarschijnlijk dat steeds meer Amerikaanse webwinkeliers een Facebook-account zullen openen. Hij raadt hen aan transparant te zijn en te investeren in het onderhouden en updaten van hun profiel. E-tailers die geen negatief commentaar dulden, kunnen maar beter geen account openen, vindt Cohen. 'Het verwijderen van negatieve reacties is het slechtste wat een merk kan doen. Je moet de verdediging van je merk durven overlaten aan je fans.'

 

Bron: Dmnews.com