Twinkle | Digital Commerce

Lift mee op het succes van Ikea

2017-05-26
  • 1:34
Wie niet sterk is moet slim zijn. Als je zelf geen grote merknaam hebt, dan kan je meeliften op het succes van een ander.

Ikea is succesvol.  De Nederlandse snelwegen staan opvallend vaak vast rondom de 'Ikea-afslag'. De Chinese tante van mijn vrouw is woonachtig in Hong Kong en heeft exact hetzelfde bed als wij. Toen ik dat zag, besefte ik pas écht dat heel de wereld richt zijn huis in met dezelfde Ikea spullen.

Vond ik dat besef leuk? Mwah... ik bewonder het Ikea concept. Maar een sprankje individualisme in mij zorgt er wel voor dat ik die handige Ikea meubeltjes nu niet zo snel meer aanschaf.

De webwinkels Bemz en Parts of Sweden lossen dit 'ik-wil-anders-zijn-dan-de-massa' probleem nu op een andere manier op. Bemz levert hoezen die exact passen over Ikea banken, stoelen en kussens. Parts of Sweden levert handige onderdelen die je Billy er anders uit laat zien, of je Ivar om toveren tot een wijnkast. 

Geniaal! En iedereen is blij!

De consument is blij. Want de consument kan zijn Ikea spullen nog handiger maken óf de kamer er anders uit laten zien dan de buren.

Ikea is blij. Want Ikea kan nu ook leveren aan zeurpieten zoals ik, die liever niet hetzelfde thuis hebben staan als bij de buren.

Bemz en Parts of Sweden zijn blij, want ze liften mee op het enorme succes van Ikea.

Welke slimme Nederlandse webwinkelier neemt dit idee over en gaat ook meeliften met een groot succesvol merk?  Natuurlijk hoeft dat niet Ikea te zijn. Denk bijvoorbeeld aan accessoires en exclusieve covers voor iPods, Nokia telefoons of Nespresso machines. Ik ben benieuwd!