Twinkle | Digital Commerce

'Traditionele winkel online vaak slecht bereikbaar'

2017-05-26
155119
  • [nieuws]
  • 0:54

e-mailKlanten die met een vraag zitten over een traditionele winkel, kunnen vaak het beste gewoon zelf naar de winkel toe gaan. Veel winkelketens blijken op internet slecht te presteren op het gebied van communicatie en bereikbaarheid.

Dit blijkt uit het eerste multichannel-onderzoek dat Elsevier Retail heeft gehouden onder 75 winkelketens. Bij het onderzoek werd gekeken naar de bereikbaarheid van een winkel op internet en per telefoon. De ketens Xenos, Coop en Gamma blijken totaal onbereikbaar te zijn op internet. Ketens als Media Markt, Trekpleister, It's en Ikea scoren laag op het gebied van telefonische bereikbaarheid.

Vaak ontbreken webformulieren of e-mailadressen voor klanten om in contact met de winkel te komen. Als die gegevens wel beschikbaar zijn, komt er geen of een heel late reactie, aldus Elsevier Retail.

Uiteraard zijn er ook winkels die het wel goed doen. Zo wordt opticien Brilservice geprezen voor de keurige beantwoording van telefoontjes en e-mails van klanten. Ook BCC en parfurmerie Douglas scoren goed met hun bereikbaarheid.