De webwinkel van de Albert Heijn is tweede geworden in de strijd om de Usability Award 2008. De supermarkt heeft het moeten afleggen tegen de site van het Wereld Natuur Fonds.
Volgens Bastiaan Klooster, voorzitter van de vakjury, heeft de website van het Wereld Natuur Fonds (WNF) een helder hoofdmenu en een goede structuur. Verder is het navigeren gemakkelijk en is de dierenbibliotheek erg overzichtelijk, oordeelde de jury.
In totaal hebben internetters 64 websites aangemeld voor de Usability Award. Daaruit zijn vijf finalisten geselecteerd die gedurende drie weken door het publiek beoordeeld konden worden. De genomineerden waren naast AH.nl en WNF.nl ook Meandermc.nl, Aegonbank.nl en Zomoto.nl. In totaal zijn er meer dan tienduizend stemmen uitgebracht.
Eerdere winnaars van de Usability Award waren Wehkamp, Rabobank, Philips, Funda, Postbus51 en Nu.nl.
Wat een vreemd bericht is dit. Waarom niet gewoon WNF in t zonnetje? De Telegraaf, een Ajax-krant schrijft ook altijd zo: 'Ajax verliest nipt'. De kop is dan nooit 'PSV wint'.
Dat heeft er mee te maken dat AH binnen ons onderwerpsgebied valt en WNF niet (echt. De webshop mag in ieder geval geen naam hebben.)