Twinkle | Digital Commerce

'Onderzoek onder avatars geeft waardevolle feedback'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:51

CheckBedrijven laten waardevolle klantfeedback liggen doordat ze avatars in online communities en virtuele werelden niet betrekken in hun marktonderzoek. Het onderzoeken van avatars van klanten in virtuele werelden kan inzicht geven in markttrends, marketingstrategieën en toekomstige productontwikkeling, stelt het bedrijf SPSS.

'Organisaties geven veel geld uit aan marktonderzoek, maar vergeten meestal om online communities en virtuele werelden in deze onderzoeken mee te nemen. Ze kunnen veel meer inzicht vergaren als ze avatars onderzoeken', zegt Frank Passtoors, directeur van SPSS Benelux, dat diensten levert voor "predictive analytics".

"De meningen en trends die via dit medium worden verzameld zijn niet alleen geschikt voor merken die zich online willen profileren, maar ook voor merken uit het echte leven", vindt Passtoors.  Bovendien blijken klanten in online communities eerder bereid mee te werken aan een onderzoek dan bijvoorbeeld wanneer ze op straat worden lastiggevallen.