Thuiswinkelbedrijf Neckermann heeft zijn klanten gewaarschuwd voor zogeheten phishingmailtjes waarmee oplichters persoonsgegevens proberen te stelen.
Hoeveel berichten er zijn verstuurd, is volgens Neckermann-directeur Kees Gabriëls onbekend. Wel zijn inmiddels alle honderdduizenden klanten van Neckermann in een bericht gewaarschuwd om geen bankgegevens te geven, zoals in het phishingmailtje wordt gevraagd.
Het oplichtersmailtje is in het Nederlands en heeft als onderwerp "Uw spoedige reactie is vereist". In het bericht wordt klanten gevraagd hun Neckermann rekening te updaten via een link onder aan het bericht. De eerste mailtjes zijn maandag gesignaleerd, aldus De Telegraaf.
Volgens Neckermann is de frauduleuze website waarnaar verwezen wordt, inmiddels afgesloten. Voor zover bekend hebben elf klanten hun gegevens afgegeven. De winkel heeft toegezegd de eerste volgende bestellingen van die klanten zorgvuldig te zullen controleren.
Het is voor het eerst dat een Nederlandse webwinkel het doelwit is geworden van oplichters. Meestal zijn dergelijke mailtjes gericht aan klanten van banken of eBay- of Paypal-gebruikers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Neckermann-klanten doelwit van oplichters
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.