Een ruime meerderheid van de Amerikaanse consumenten vindt dat tv-reclame de meeste invloed heeft op hun koopgedrag. Na tv-reclame hebben online advertenties de meeste invloed op consumenten, zo blijkt uit voorlopige resultaten van een mediaonderzoek van Deloitte & Touche. Advertenties op internet worden doorgaans als storend ervaren en minder aandachtig bekeken.
Van de ruim tweeduizend ondervraagden Amerikanen, zegt 65 procent het meest beïnvloed te worden door reclame op internet. Maar liefst 85 procent vindt dat tv-reclame de meest invloed heeft op het koopgedrag. Advertenties in tijdschriften heeft op 63 procent van de ondervraagden invloed, aldus de Hollywood Reporter.
Van de internetadvertenties zijn de zoekmachineadvertenties volgens 78 procent het effectiefste. Iets meer dan de helft vindt dat van interactieve advertenties en banners.
Van de ondervraagden zegt ongeveer driekwart dat ze bereid zijn meer advertenties te accepteren als dat betekent dat ze in ruil daarvoor gratis toegang tot content krijgen. 37 Procent van de consumenten zegt echter bereid te zijn meer te betalen als ze daardoor geen advertenties meer hoeven te zien. Want tweederde vindt dat advertenties op internet, ongeacht wat voor soort, storender dan in kranten en tijdschriften.
Tot slot zegt meer dan de helft van de ondervraagden meer aandacht te besteden aan advertenties in tijdschriften dan aan internetadvertenties.
De volledige resultaten van het "State of Media Democracy"-onderzoek worden in januari bekendgemaakt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Tv-reclame heeft meeste invloed op koopgedrag'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.