Twinkle | Digital Commerce

Studenten spelen in op stijgende online omzet

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:23

De online consumentenbestedingen stegen met 38 procent. Het aantal nieuwe online-kopers blijft toenemen, het gemiddeld besteedde bedrag is met 13 procent gestegen en online-kopers hebben steeds meer vertrouwen in iDEAL. Dit blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org en Blauw Research naar winkelen via internet. Studenten van de Haagse Hogeschool spelen hier slim op in met hun nieuwe website ffshoppen.nl.

De Haagse studenten van het bedrijf TMS Inventive Trading lanceren op 1 november de website ffshoppen.nl. De site biedt een alternatief voor bedrijven die geld willen besparen op het bouwen van een webwinkel. Een bedrijf meldt zich aan en kan vervolgens naar eigen wens hun producten online aanbieden en betaalt per unieke bezoeker - geen klanten in je shop betekent dus geen kosten. De eerste klanten hebben zich al aangemeld voor een account en de verwachting bij de studenten bestaat dat er nog veel volgen.

ffshoppen.nl is geen Markplaats
'De kracht van ffshoppen.nl is dat bedrijven hun producten direct online kunnen zetten, makkelijk gevonden worden en hun omzet verhogen zonder al te veel moeite. Voor consumenten is het een grote webshop waar ze uiteenlopende producten kunnen vinden en direct online kunnen kopen, maar we worden zeker geen marktplaats', vult directeur Tobit van Dijk aan.

6,2 miljoen online-kopers in 2007
'Er is nog steeds een forse toename van het aantal nieuwe online-kopers. In de eerste helft van dit jaar hebben 6,2 miljoen online-kopers een online-bestelling gedaan, daarvan deden ruim 800.000 kopers voor het eerst een online-aankoop,' zegt onderzoeker Frank Sibbel.