Twinkle | Digital Commerce

Beïnvloeding conversaties op internet neemt toe

2017-05-26
150150
  • [nieuws]
  • 0:47

Conversatiemarketing stijgt explosief en zal traditionele marketing overstijgen. Dat voorspelt TWI Surveys op basis van eigen onderzoek. Bij conversatiemarketing beïnvloeden bedrijven conversaties op internet. Ze proberen zo de doelgroep over een bepaald product te laten discussiëren.

TWI Surveys zette het onderzoek op samen met Joseph Jaffe, auteur van het boek 'Join the conversation'. 70% van de marketeers besteedt tenminste 2,5% van hun budget aan conversatiemarketing. Tweederde wil dit bedrag echter binnen een jaar verhogen.

Niet genoeg mankracht voor conversatiemarketing
De respondenten werd gevraagd wat hen weerhoudt van conversatiemarketing. Antwoorden waren:
- Gebrek aan mankracht (51%)
- Angst voor controleverlies (46,9%)
- Inspanningen zijn moeilijk te verantwoorden (43,5%)
- Organisatie is er niet klaar voor (43.5%)



Er schuilt echter ook een gevaar in conversatiemarketing. Deze week werd bekend dat consumenten internetfora steeds meer wantrouwen.

Bron: Admanager.nl