Twinkle | Digital Commerce

Yahoo maakt advertenties klantgerichter

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:49

searchYahoo gaat advertenties klantgerichter maken. Adverteerders moeten met de zogenaamde Smartads-advertenties hun advertenties beter af kunnen stemmen op de doelgroep. Vandaag werd de nieuwe dienst geïntroduceerd.

In het systeem wordt rekening gehouden met de leeftijd, locatie en online activiteit van een internetgebruiker, schrijft Webwereld naar aanleiding van een bericht op Cnet. Zo kan bij advertenties bijvoorbeeld rekening gehouden worden met de nabije omgeving van de internetgebruiker. Met de nieuwe advertentiedienst kunnen gebruikers zelf gerichte advertenties maken, waarbij ze bijvoorbeeld achtergrondkleur kunnen veranderen en logo's of functionaliteiten toevoegen afhankelijk van wie de advertentie bekijkt en waar deze persoon in geïnteresseerd is.

De advertenties zullen te zien zijn op het Yahoo-netwerk en op websites die Yahoo-advertenties tonen. Ook Yahoo-partners Comcast en eBay zullen de advertenties tonen. Zodra de acquisitie van de online advertentieprovider Right Media is afgerond, zullen de bedrijven samen gaan werken om Smartads ook te laten zien op websites in het Right Media-netwerk.

Bron: Webwereld