Twinkle | Digital Commerce

Webwinkeliers geven meer uit aan technologie

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:16

Webwinkeliers geven steeds meer geld uit aan geavanceerde e-commerce applicaties en diensten, dat zegt Internet Retailer na onderzoek. Online handelaren zoeken vooral naar hardware en software om het bestelproces te verbeteren, winkelgedrag te analyseren en om shoppers meer gepersonaliseerde mogelijkheden te bieden.

Internet Retailer vroeg verkopers op afstand naar hun plannen om geld uit te geven aan technologie. Aan het onderzoek namen 57 ketenretailers, 25 postorderaars, 85 webwinkeliers en 28 consumentenmerk-fabrikanten deel. Daarvan zegt 78,2 procent van plan te zijn meer uit te geven aan e-commerce applicaties en diensten dit jaar.

De respondenten maken meer budget vrij om deze nieuwe technologie te betalen. Uit het onderzoek blijkt dat 10,1 procent van plan is dit jaar meer dan 50 procent meer uit te geven aan e-commerce technologie, 9,4 procent zegt tussen de 26 en 50 procent meer uit te geven en 41,9 procent geeft dit jaar 11 tot 25 procent meer uit aan technologie. Eenderde (34,5 procent) geeft aan dit jaar minder dan 10 procent meer uit te geven dan vorig jaar.

'Retailers geven meer uit aan een breder aanbod van applicaties en diensten, omdat ze tegemoet willen blijven komen aan een betere winkelervaring voor hun klanten', aldus Mike Brinker van Deloitte Consulting, onderdeel van Deloitte & Touche LLP. 'Een e-commercesite moet aan meer voldoen dan een goed transactieproces. Handelaren die de meest recente technologieën gebruiken en zich klaarmaken voor anything, anytime, anywhere op het gebied van webwinkelen zullen in de toekomst het meest competitief zijn.'