Twinkle | Digital Commerce

Interview Joris de Bruijne, Siekloop e+marketing

2018-06-06
  • 1:60

'Zo'n onzin, dat niet met creditcard durven betalen' 

Veel organisaties worstelen nog met het vraagstuk hoe e-mailmarketing als kanaal dient te worden ingericht. Siekloop e+marketing wil daarbij helpen. Oprichter Joris de Bruijne, onlangs - toen nog werkzaam bij Essent - genomineerde bij de verkiezing DM-M/-V van het Jaar, aan het woord.

Internet

'Ik ben bijna heel de dag door wel met internet(toepassingen) bezig. Thuis (even het weer voor morgen checken, boodschappen doen), op de zaak (gegevens zoeken, nieuws en ontwikkelingen volgen) en ook in de kroeg of op feestjes (feitjes checken, golfbaan reserveren), sinds mijn telefoon internet heeft.'

Inspiratie

'Zakelijk volg ik een aantal weblogs, zoals Molblog, Marketingfacts en Frankwatching. Daarnaast blog ik zelf actief op Resultblog van Adforesult. Erg nuttig om zo met elkaar in discussie te treden of relevante nieuwtjes en ontwikkelingen te delen. Daar kan je zeer door worden geïnspireerd. Privé vooral door reissites.'

Webdrijfveren

'Gemak met name. Even snel wat kunnen bestellen en het thuis afgeleverd krijgen. Ideaal. De kosten zijn ook interessant, online vind je genoeg vergelijkingen en overzichten die je helpen om goedkoper aan een goed artikel te komen.'

Webbetaalmethode

'Betalen maakt me niet uit, meestel creditcard of als het kan iDeal. Ik ben goed van vertrouwen, dus als er https:// in de adresbalk staat en ik ken de partij, prima. Zo'n onzin, dat gedoe over niet met creditcard durven betalen.'

Eerste webaankoop

'Goede vraag, ik heb er inmiddels ook al heel wat gedaan. Ik denk dat het toch heel traditioneel was: een boek. De eerste echte grote toepassing van internetverkoop "vroeger".'

Webontwikkeling

'Het valt me op dat gewoon op rekening kopen ook steeds vaker weer kan. Factuur erbij en direct leveren maar.'

Onderbelicht

'De écht jonge consument, zeg de groep tussen zeven en veertien jaar. Alles gaat daar steeds meer online, toch zijn er voor hen weinig relevante sites en specifieke toepassingen, volgens mij. Op deze groep gerichte online-marketing lijkt me zeer nuttig. Dit zijn de beïnvloeders van de kopende (groot)ouders en ze zullen vanaf hun tiende ook hun eigen online-aankopen willen gaan doen.'

Siekloop e+marketing

'We benaderen het heel praktisch en denken vanuit de organisatie en de toepassing, niet alleen vanuit de techniek of een sexy viral op zich.'

Place to be

'Italië, in alles: het land, de mensen, de auto's, het eten. Hoop er ooit nog eens te wonen en werken. Op internet toch de blogs.'

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 5-2007