Twinkle | Digital Commerce

'Vraag naar meten webprestaties neemt toe'

2017-05-26
  • 1:09

Keynote verwacht dat de vraag naar het meten van webprestaties in Nederland verder zal stijgen. Dat maakt het op uit het feit dat het bedrijf het eerste kwartaal van dit jaar zo'n twintig klanten verwelkomde.  

Onder de nieuwe klanten zitten onder andere Wehkamp, ING Bank en Merck Sharp and Dohme. Met Philips sloot Keynote een wereldwijde een overeenkomst. 'Bedrijven en instellingen nemen hun website steeds serieuzer als platform voor hun klanten',schrijft de organisatie in het persbericht. 'Vooral voor bedrijven die in grote mate afhankelijk zijn van e-commerce zijn bereikbaarheid en snelheid van de website belangrijke issues. Inzicht hierin is essentieel. '

Keynote meet websites vanuit de ervaringen van de eindgebruiker. Daarvoor neemt het ook factoren mee die buiten de firewall van de organisatie liggen. Verschillende verbindingssnelheden, providers, browsers, zwaarte van de pagina’s en netwerktechnologieën zorgen voor hele andere gebruikerservaringen. Bedrijven willen weten waar voor hen de eventuele bottleneck zit. 

Sebastiaan Vingerhoed, Sales manager bij Keynote heeft internet inmiddels de betrouwbaarheid verkregen die televisie en telefonie al hebben. 'Bedrijven kunnen het zich niet meer veroorloven om langere tijd uit te lucht te zijn. Hun website moet bereikbaar zijn, op ieder tijdstip en vanaf iedere locatie ongeacht het aantal aanwezige bezoekers', stelt Vingerhoed. Niet alleen IT-managers, maar ook het management team zou hier hier langzaam van doordrongen raken.