Twinkle | Digital Commerce

Ebookers: fors besparen door dynamic packaging

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:49
Ebookers lanceert naar eigen zeggen als eerste een ‘dynamic packaging'-module waarbij de consument uit talloze airlines en hotels kan kiezen en zelf een pakket samenstelt voor één prijs. Reizigers kunnen daardoor via de website van ebookers.nl 10 tot 20 procent besparen op hun stedenreizen.
Vergelijkbare pakketten van de reguliere reisorganisaties zijn volgens ebookers beduidend duurder en ook als een hotel en ticket als losse elementen worden geboekt, is de klant duurder uit.

Aantrekkelijk

'Dat is mogelijk door de aantrekkelijkheid van dit systeem voor hotels en luchtvaartmaatschappijen: omdat de afzonderlijke prijzen van een ticket en hotel niet worden getoond, zijn leveranciers bereid om scherpere tarieven aan te bieden', zegt Michiel Delaere, managing director Benelux van ebookers.nl.

Eerste

Ebookers zegt als eerste reisorganisatie op de Nederlandse markt de mogelijkheid te bieden om losse hotelovernachtingen en een vliegticket als één reis te boeken. Met 280 verschillende airlines en 21.000 uiteenlopende hotels van één tot vijf sterren is het aanbod enorm. Bezoekers kunnen kiezen uit ruim 1 miljoen tarieven, zowel contracttarieven als actuele stuntprijzen en direct online boeken.

Hoe het werkt

Hoe werkt het systeem? De klant selecteert in de Citytrip module eerst een bestemming, daarna de gewenste reisdata en het aantal personen. Vervolgens wordt naar verschillende combinatiemogelijkheden in de database gezocht en wordt de goedkoopste combinatie van hotel en ticket gepresenteerd.

Na het selecteren van het hotel worden ook andere luchtvaartmaatschappijen getoond in combinatie met het betreffende hotel. Deze opties zijn altijd duurder, maar soms wel aantrekkelijker door bijvoorbeeld gunstiger vluchttijden. De klant betaalt één totale reissom via de creditcard.


Interessant voor maatschappijen
Deze nieuwe boekingsmogelijkheid, in reisjargon ‘dynamic packaging' genoemd, is niet alleen voor de consument maar ook voor de aanbieders een interessante nieuwkomer. Airlines en hotels wordt zo de mogelijkheid geboden nog agressiever en ook op last minute-basis te stunten.

Zij zijn hiermee namelijk geen dief van de eigen portemonnee omdat hun reguliere aanbod van losse tickets niet geschaad wordt. Onder andere KLM en Lufthansa hebben aangegeven hierin een sterke toegevoegde waarde te zien.



Duitse prijs

De Dynamic Packaging module van ebookers heeft in Duitsland inmiddels al de prijs voor het meest klantvriendelijke en overzichtelijke product voor het zoeken en boeken van een citytrip gekregen.
 
Bron: Tourpress Holland