Twinkle | Digital Commerce

Conversieratio van websites kan hoger

2017-05-26
  • 1:02

De conversieratio van website kan veel hoger. Door websites simpel te houden zullen meer bezoekers tot de gewenste actie overgaan.

De conversieratio is het percentage bezoekers dat op de site daadwerkelijk tot actie overgaat, bijvoorbeeld een product kopen, catalogus bestellen of een offerte aanvragen. Hoewel veel marketeers zich bij hun analyse van performance richten op het aantal unieke bezoekers zegt de conversieratio meer over de prestatie van de site. Daarom zouden zij zich op het verhogen van de conversieratio moeten richten.

Om de conversieratio te verhogen moet de website in alle webbrowsers – en ook in oudere versies- te bezichtigen zijn. Ook moet de website door zoekmachines geïndexeerd kunnen worden. Links en buttons om tot actie over te gaan (bestel nu!) moeten opvallend zijn, maar niet schreeuwerig.

Over het algemeen leidt een stijging in het aantal conversiemogelijkheden ook tot een hogere conversieratio. Biedt daarom ook bijvoorbeeld naar een contactformulier ook een button met ‘neem contact met mij op’ aan, waar de klant alleen naam en telefoonnummer hoeft achter te laten.

Toch blijft de content het belangrijkste onderdeel van de website. Zorg voor normale, niet te technische taal en presenteer de teksten overzichtelijk.

Bron : Marketing Rendement via MKBnet