Twinkle | Digital Commerce

Retailers moeten beter naar de klant luisteren

2017-08-04
  • [nieuws]
  • 0:56

Retailers die investeren verschillende verkoopkanalen kunnen meer groei verwachten dan diegenen die slechts winkels blijven bouwen. Dit is te lezen in het rapport 'Retail Demand Today: How Well Retailers Deliver on America’s Shopping Desires'  van het Kanbay Research Institute.

De Amerikaanse retailindustrie maakte tussen 2000 en 2005 een omzetgroei door van 8,1 procent. Dit is bijna de helft minder dan de groei die de branche tussen 1995 en 2000 liet zien (16,7 procent). Het rapport wijt de afnemende groei aan het gebrek aan innovatie bij retailers. Ze hebben zich teveel geconcentreerd op het snijden in de kosten en het openen van meer winkels.

De consument wil juist meer innovatieve winkelervaringen, waarbij ze kunnen shoppen op het web, via catalogi of in winkels. Ze zijn op oek naar een multichannel-omgeving en rekenen bij elk kanaal op hetzelfde aanbod en dezelfde service. De onderzoekers pleiten er dan ook voor dat retailers meer vanuit de consument gaan denken.