Twinkle | Digital Commerce

Annick Schrauwen 'e-mama 2006'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:29

De Belgische Annick Schrauwen, moeder van zoon Max en eigenaar van webshops Fifty-Fifty en Clothes4kids, is uitgeroepen tot e-mama van 2006. ‘Zowat al mijn internetklanten zijn minstens een klein beetje e-mama. Het feit dat vele bestellingen pas binnenkomen na acht uur ’s avonds,wanneer de kindjes slapen, zie ik als bewijs hiervan,’ meent Schrauwen.

De titel

De prijs wordt uitgereikt aan de e-mama en e-papa die erin slaagt op moderne en creatieve wijze zijn of haar werk te combineren met het gezin. Door het gebruik van de nieuwe informatie- en communicatietechnologie en nieuwe door het internet gefaciliteerde ‘comfortdiensten’ wordt meer  tijd vrijgemaakt voor het gezin of gewoon voor zichzelf. ‘E-werken stelt ouders in staat om zich beter te organiseren en voorziet in de nodige flexibiliteit en tijdswinst om de job beter af te stemmen op het gezin.’ Zo staat te lezen op de website van e-werkprijzen.

Organiseren

Tweeënhalf jaar geleden werd Schrauwen moeder. Toen zag haar leven er ineens anders uit. ‘Drukker vooral. Alles moest plots georganiseerd worden, op voorhand gepland. Op dat moment had ik nog geen weet van toepassingen die mijn gezinsleven makkelijker konden maken’, aldus de winnares.

Toen de website, die een onderdeel is van haar fysieke kinderkledingwinkel, begon te groeien kwam het besef. ‘Zowat alle communicatie gebeurde al snel via e-mail en onvermijdelijk bracht ikzelf ook meer tijd al surfend door. De overname van een tweede kinderkledingwebshop, Clothes4kids, deed het computergebruik alleen maar toenemen.’

Privé

Naast haar werk gebruikt Schrauwen de diensten ook privé. ‘Op Colruyt.be  doe  ik geregeld mijn boodschappen.’ Ze vervolgt: ‘Een bezoek aan de bank gebeurt ook nog zelden sinds ik online bankieren, voor zaken en privé, heb leren kennen en dankzij de dienstencheques komt er om de 2 weken iemand poetsen. Nu ik er bij stilsta: voor zowat elke activiteit komt het internet bij ons in beeld.’