Twinkle | Digital Commerce

Speurders.nl wint Gouden Effie

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:53

Tijdens de Effie-uitreikingen afgelopen woensdag gingen de gouden Effies naar Speurders.nl en Breakers.

De jury beloonde de campagne van Speurders.nl  vanwege een ‘goed geïntegreerd en sympathiek campagneconcept’ van Van Wanten Etcetera. Vanuit de dagbladenwereld kreeg het in relatief korte tijd succesvol voet aan de grond in ‘een markt die vrijwel gebouwd is door pure internetmerken als Marktplaats en eBay.’ 'Eerst hebben we eBay praktisch gekopieerd, maar we zijn trots om te zien dat eBay nu dingen van ons overneemt', aldus de trotse winnaar. De prijs van hoofdsponsor Telegraaf was voor Speurders minder interessant: voor 50.000 euro advertentieruimte. 'Leuk dat je ruimte krijgt in je eigen medium', klonk het gekscherend. Breakers  kon deze prijs meer waarderen.

Zilver en brons

Zilver ging er naar Het Net (Lowe en Draft), Flexa (Van Walbeek & Van Wanten Etcetera), ROC Leiden (Dynamic Zone), Route Mobiel (XXS) en vleesvervanger Valess (FHV BBDO, Porter Novelli). Brons was er voor Albert Heijn (TBWA\Neboko), ClearSkin (Mountain Design) en Scarlet (BeyenMeyer).