Het gaat goed met Hotelspecials.nl. Op dit moment worden dagelijks 500 internetboekingen verwerkt. De site beschikt inmiddels over 15 vaste werknemers en 26 werkstudenten.
Het idee voor de site kwam van Nick Stals, die tijdens zijn studie bedrijfseconomie via Hotelspecials hotelarrangementen aanbood. In 2001 kwam ook Remco Hofstede erbij. Hij bouwde de site flink uit, waarna hotels begonnen te betalen voor hotelreserveringen. In oktober 2003 plaatste zij een eerste advertentie in Metro. Tegenwoordig heeft Hotelspecials wekelijks een paginagrote advertentie in De Telegraaf.
Van complete arrangementen stapte de site over op het aanbieden van kale hotelovernachtingen en bungalowhuisjes. In 2005 bedroeg de bruto reisomzet 13 miljoen euro en de netto omzet kwam uit op 3 miljoen euro. De site groeit nog altijd. Om die reden is ook een extra managementlaag ingebouwd met meer elementaire kennis. En de boekingssite is ambitieus: binnen drie jaar marktleider zijn in kort-weg-vakanties.
Bron: Quote
(12 mei 2006)
Toch vreemd...Dezelfde hotels zijn te boeken via andere sites voor dezelfde prijs, en dan betaal je geen boekingskosten. Al snel een besparing van 10%. Kan iemand mij uitleggen waarom je als je 2 nachten boekt meer boekingskosten moet betalen dan wanneer je er 1 boekt? Immers, er het aantal handelingen is hetzelfde. Het is een kwestie van tijd dat de consument hierachter komt.