Twinkle | Digital Commerce

Chinese websites voor mkb-bedrijven

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:58

Mkb-bedrijven die zich op de Chinese markt begeven gaan zich presenteren op internet. Internet wordt een steeds belangrijker verkoopkanaal. Internet zou voornamelijk ingezet moeten worden voor het geven van productinformatie via Chineestalige websites. Eerder berichtten wij al dat het online shoppen in China een record heeft bereikt.

Robbert Lambriks van het consulaat-generaal in Guangzhou geeft tegen Zibb.nl aan: 'Het oorspronkelijke idee was om Nederland als merk (“Holland branding”) te introduceren. Maar uit marktonderzoek bleek dat het land van herkomst voor Chinese eindgebruikers niet zo relevant was bij de beoordeling van buitenlandse toeleveranciers. Dat was een grote verrassing.' Het consulaat helpt Nederlandse bedrijven uit vijf sectoren bij hun komst naar China. De vijf brancheorganisaties (maritiem, luchtvaart, luchthaven, tapijt en machinebouw voor de voedingsindustrie) werken mee aan het driejarige project.

Volgens Lambriks boeken vooral de tapijt- en de maritieme sector vooruitgang in China. De andere drie betrokken sectoren hebben meer moeite. Het project wordt wel voortgezet. 'Omdat het de naamsbekendheid van Nederlandse bedrijven vergroot. Dat betekent dat wij er meer in moeten investeren.'

Bron: Zibb.nl

(8 mei 2006)