Twinkle | Digital Commerce

130 nieuwe bedrijven sluiten zich aan bij Infofilter

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:57

Per direct treden 130 Nederlandse bedrijven die consumenten benaderen via hun eigen call-center toe tot de Stichting Infofilter. De 130 bedrijven zijn verbonden via de Vereniging Contactcenters Nederland (VCN ) en steunen het principe van Infofilter, waarbij geblokkeerde consumenten niet meer benaderd worden met post of telefoon.

In totaal hebben zich nu 800 bedrijven en goede doelen aangesloten. Samen zijn zij verantwoordelijk voor meer dan 90 procent van de directe reclame of commerciële informatie in Nederland.

Paul Nouwen, voorzitter Stichting Infofilter: 'Steeds meer Nederlandse bedrijven leggen de keuze om benaderd te worden met commerciële informatie bij de consument zelf. Het aantal bedrijven dat bij Infofilter is aangesloten is sinds 2004 gestegen tot bijna 800. Hiermee voorkom je niet alleen te hoge kosten van het bedrijfsleven doordat ze consumenten benaderen die niet geïnteresseerd zijn, maar bied je de consument ook meer ruimte het nemen van eigen verantwoordelijkheid.'

(17 mei 2006)