Er is in Nederland weinig behoefte aan e-commerce, zo stelt Arie van Bellen, directeur van ECP.nl in een interview met Computable. Hij baseert zijn uitspraken niet direct op onderzoeksresultaten, maar geeft zijn eigen inschatting en visie op e-commerce/online-verkoop in Nederland. Uit het computerblad: ‘Nederland is dichtbevolkt, zodat er altijd winkels in de buurt zijn. Bovendien hebben Nederlanders gemiddeld één maand vakantie per jaar. Er is genoeg tijd om uitgebreid te winkelen, in plaats van snel wat online te bestellen.’ Als we deze uitspraak leggen naast de nieuwste cijfers van Blauw Research over thuiswinkelen in Nederland (volgende week in Twinkle), dan is die op z'n minst opmerkelijk te noemen.
'Weinig behoefte aan e-commerce'
2006-03-09T00:00:00
2017-05-26
Van welke planeet komt deze specialist?
Dan behoor ik zeker tot een zeer kleine doelgroep. Ik koop namelijk bijna alles - DVD, boeken, muziek, motorfiets spullen, duikspullen en camera spullen - via internet en heb zeker niet genoeg tijd en kapitaal om in Nederland te winkelen.
Onderzoek naar de WERKELIJKE verschuiving van fysiek naar virtueel winkelen is hard nodig. De verschuiving van traditioneel postorder winkelen naar bestellen via internet is groot, maar dat heeft niets te maken met de steeds weer voorkomende suggestie dat Internet kopen in veel groepen een grote concurrent is van "ouderwets"winkelen.