Twinkle | Digital Commerce

Webwinkel met één product per dag

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:57

Webwinkel iBood, dat staat voor internet’s Best Online Offer Daily, heeft een totaalaanbod van één product per dag. De verkoop van het product start om middennacht en duurt 24 uur, tenzij het product eerder uitverkocht is. Dit concept legt de initiatiefnemers geen windeieren.

iBood  is onderdeel van het Amsterdamse Silver Ocean B.V., een bedrijf dat zo’n 3,5 jaar geleden werd opgericht door Joran Prinssen (27) en Dennis Sanders (25). Silver Ocean lanceerde eerder de site Xbeam.nl.  'Gemiddeld verkopen we dagelijks zo’n 300 artikelen, wat neerkomt op 100.000 pakketjes per jaar',  vertelt Prinssen. Hij verwacht dit jaar flink te groeien, en rekent op een minimale jaaromzet van 6,5 miljoen euro.

Vooral elektronica, huishoudelijke apparaten en gadgets worden op de site aangeboden. Om de kostprijs van producten laag te houden, kopen Sanders en Prinssen, die ondertussen 18 medewerkers in dienst hebben, op drie manieren in. Prinssen: 'We kopen zogeheten uitgefaseerde producten in (producten die fabrikanten uit de reguliere verkoop hebben gehaald, red.), sluiten expliciete deals met fabrikanten en fungeren als een marketingplatform.' Producten staan 24 uur prominent op de site. De fabrikant betaalt een vaste prijs van 4000 euro, de inkoopprijs van de producten is voor rekening van iBood.

Bron: Emerce