Twinkle | Digital Commerce

Bol.com introduceert nieuwe navigatie- en zoekstructuur

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:36

Internetwinkel bol.com heeft in 2005 een omzet van 71,3 miljoen euro behaald. Dit is een stijging van 40 procent ten opzichte van 2004. Hiermee is de omzet in twee jaar tijd verdubbeld. In 2003 werd verwacht dit in drie jaar te realiseren, de groei bleek echter sterker. Daniël Ropers, directeur bol.com, geeft aan dat de groei er nog niet uit is, en sluit wederom een omzetverdubbeling in drie tot vijf jaar niet uit. Volgens Ropers gebruiken consumenten bol.com steeds vaker naast gerichte aankopen ook om te fun-shoppen. 'Consumenten kijken wat er allemaal nieuw is en laten zich inspireren door onze selecties in het enorme aanbod. De uitgaven van onze klanten bij bol.com worden daardoor elk jaar hoger'. Ook het uitbreiden van het aanbod, met onder andere mobiele telefoons, digitale camera’s en MP3 spelers, leverde een bijdrage aan de groei. Nieuwe productcategorieën zullen dit jaar niet toegevoegd worden.

Uit onderzoek van Blauw Research  blijkt dat bol.com de populairste internetwinkel is, met een grote loyaliteit van bezoekers.

Ropers geeft aan ook in 2006 te blijven innoveren en investeren in de klantbeleving. 'We zullen onder meer binnenkort een compleet nieuwe navigatie- en zoekstructuur voor onze grootste productgroep Boeken introduceren, en hebben ook voor de rest van het jaar een aantal projecten in die richting op stapel staan.' Daarbij benadrukt hij dat de beslissingen gebaseerd zijn op onderzoek onder klanten en andere Nederlandse consumenten. 'We zullen dus nooit voor sexy en coole features kiezen, behalve als we weten dat onze klanten er echt op zitten te wachten. We willen de beste winkel van Nederland zijn, dus doen we wat voor klanten het meest effect heeft, en niet wat technisch het modernst of meest innovatief is om te doen', aldus Ropers.