Twinkle | Digital Commerce

Sandd verstevigt zijn nummer 2 positie op de Nederlandse markt

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:60

Sandd, het op één na grootste postbedrijf van Nederland, heeft zijn omzet in 2005 zien stijgen met meer dan 50 procent ten opzichte van 2004 naar circa 50 miljoen euro. Voor circa duizend klanten bezorgde Sandd vanuit 90 distributiecentra met bijna 9000 bezorgers 230 miljoen poststukken. Hiermee groeide het marktaandeel in het geliberaliseerde deel van de postmarkt naar 8,5 procent. 

Sandd heeft het verspreidde volume zien stijgen van 130 miljoen poststukken in 2004 tot 230 miljoen in 2005. Daarmee is het marktaandeel van Sandd binnen de geliberaliseerde postmarkt gestegen van 5 procent naar 8,5 procent. Naast een evenredige groei in vrijwel alle marktsegmenten, heeft Sandd een explosieve groei doorgemaakt in de uitgeversbranche. Hier steeg het volume van ruim 10 miljoen stuks in 2004 naar zo’n 40 miljoen in 2005. De markt van abonnee tijdschriften wordt gekenmerkt als het meest kritische bezorgsegment.