Twinkle | Digital Commerce

Reisbranche kan surfende vakantieganger helpen

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:03

Drie van de vier Nederlandse vakantiegangers stelt het op prijs om actief te worden benaderd met een persoonlijk reisaanbod. Dat blijkt uit een onderzoek dat bureau Intomart GfK in samenwerking met Vakantiebeurs.nl heeft gehouden. Als surfende toeristen bijvoorbeeld de bestemming, periode van de reis en budget op een platform achterlaten kunnen ze enige tijd later een reisadvies op maat in hun mailbox tegemoet zien. Zo`n 96 procent van de Nederlanders zegt internet te gebruiken bij het zoeken naar een vakantiebestemming en 7 procent boekt de reis via internet. Bijna de helft van de vakantiegangers vergelijkt eerst enkele aanbiedingen alvorens een definitieve beslissing te nemen. De reisbranche hoeft volgens de onderzoekers niet machteloos toe te kijken, maar kan handig op deze ontwikkelingen inspelen. Zo kunnen ze oriënterende vakantiegangers helpen bij het zoeken naar en het boeken van een reis. Voor 49 procent van de ondervraagden is behalve het verkrijgen van informatie het `thuis oriënteren` een belangrijke reden om zich aan te melden voor een `custum made reisaanbod` per e-mail. Voor 35 procent is het `opdoen van nieuwe ideeën` aanleiding zich voor het per e-mail verkrijgen van een persoonlijk reisaanbod aan te melden.

Bron: NRIT Actueel