Twinkle | Digital Commerce

Deliveroo test abonnementsmodel

2017-05-28
52782968
  • [nieuws]
  • 0:52

Deliveroo test op de Britse markt een abonnement voor maaltijdleveringen. In plaats van 2,50 pond per bezorging, betalen gebruikers van Deliveroo Plus 8,99 pond per maand of 89 pond per jaar.


Deliveroo, dat met Foodora, UberEats en in de UK ook met Amazon strijdt om het ‘maagaandeel van de klant’, bekijkt of en hoe subscriptions het aantal orders bij aangesloten restaurants kunnen stuwen. Alleen bestaande goede klanten in Manchester, Birmingham, Edinburgh, Glasgow, Brighton en York kunnen momenteel een abonnement afnemen. Niet op het eten, voor de duidelijkheid, alleen op de bezorging.

Keukens in containers
Vorige week nog bracht Deliveroo zijn Roobox-concept naar Nederland: in twee Amsterdamse containers worden gerechten van aangesloten restaurants bereid en verzonden. SLA, Braai en Salsa Shop zijn de eerste hoofdstedelijke horecabedrijven die zo hun keukencapaciteit uitbreiden en een scheiding aanbrengen tussen bestellingen van restaurantbezoekers en bezorgmaaltijden. In totaal werkt Deliveroo met inmiddels met meer dan duizend Nederlandse restaurants samen.