De twintig grootste Amerikaanse webshops kregen de afgelopen periode 9 procent meer bezoek te verwerken dan vorig jaar. Het bezoek aan alle andere namen uit Hitwise’ top-500 retailsites daalde juist met 9 procent.
Die conclusie volgt uit webtracking-statistieken van Hitwise. Vooral de grootste webwinkels (naar aantal bezoekers) lijken dus te profiteren van de groeiende online-bestedingen tijdens het aflopende holiday shopping season.
Amazon.com en Walmart.com
Amazon.com trok met afstand het meeste bekijks, blijkt uit cijfers van Hitwise over de week die liep tot 12 december. Het bedrijf was goed voor 16 procent van al het verkeer naar de vijfhonderd grootste Amerikaanse retailsites. Daarmee werd de site twee keer zo vaak bezocht als nummer twee Walmart.com, schrijft The Wall Street Journal.
De zakenkrant publiceerde een lijstje waarin de tien grootste retail sites zijn gerangschikt op basis van het aantal bezoeken vorig en dit jaar.
Profiteren
De statistieken van Hitwise sluiten aan bij voorspellingen van Forrester Research. Dat onderzoeksbureau sprak begin november de verwachting uit dat vooral grote webshops zouden proifteren van groeiende webbestedingen.
Weer een ander bedrijf, comScore, maakte deze week op basis van eigen cijfers kenbaar dat 15 december de drukste dag was uit de geschiedenis van e-commerce in Amerika.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Grootste groei voor grootste retailsites
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.