Wehkamp.nl heeft een flink aantal features toegevoegd waarmee klanten op afstand samen kunnen webwinkelen. Ieder product in het online-warenhuis is voortaan voorzien van de button 'samen shoppen'.
Site-bezoekers kunnen contact zoeken met bekenden die de beschikking hebben over een account bij Windows Live Messenger. Na acceptatie wordt er een social shopping omgeving opgestart.
Binnen de interactieve omgeving kunnen bezoekers onder meer gezamenlijk reviews bekijken en inzoomen op een product. Ook bestaat de mogelijkheid het online-shopgedrag van andere klanten anoniem te volgen.
Voor deze toepassingen, waarin chat centraal staat, sloot Wehkamp.nl een deal met Chatventure.
Kijkshop.nl
Dat bedrijf verkocht zijn Joint Product eXperience (JPX) in Nederland eerder aan Kijkshop. Steven Hunink vertelde eind juni aan Twinkle dat de chat-functionaliteit 'enkele honderden conversaties per week' opleverde op Kijkshop.nl. Hunink toen: ‘Daarnaast is het word-of-mouth-effect van zo’n toepassing groot. Ik weet van een leverancier dat meer online-retailers deze chat-functie zullen omarmen en daar ben ik alleen maar blij mee.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wehkamp.nl volgt Kijkshop.nl met chat-toepassing
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.