Toine Bax is een echte e-commerce professional. Al vanaf de opkomst van het internet is hij betrokken bij allerlei online marketing en sales activiteiten.
Na diverse stevige marketing en salesfuncties te hebben bekleed bij retailpartijen en bruin- & witgoedimporteurs in de 'offline wereld', was Toine vanaf 2003 als commercieel directeur ruim vier jaar verantwoordelijk voor de snelle groei van Kieskeurig.nl. Na de verkoop van Kieskeurig aan Sanoma Digital startte hij een eigen consultancybedrijf en werkte hij voor klanten als Intratuin, Allianz, Vogels, Traffic4u, Tribal internet, Webpower en Bayer. Hij was en is betrokken bij diverse online start-ups. Het zwaartepunt van zijn werkzaamheden ligt op het gebied van digitale transformatieprojecten, op strategisch, tactisch en operationeel niveau.
Tussentijds heeft Toine Bax met Haitse Wiersma (voormalig Tweakers.net) het bedrijf eCom Pro opgericht. Behalve met consultancy houdt eCom Pro zich met name bezig met geavanceerde systemen voor productdatamanagement. Het belang van goede gestructureerde en genormaliseerde productinformatie wordt steeds belangrijker. Niet alleen voor het correct tonen van informatie op websites maar zeker ook voor productvergelijkingen, automatische accessoirekoppelingen en het kunnen bouwen van virtuele verkoopadviseurs.
Toine is binnen de expertgroep 'Selection' betrokken bij onderzoeks- en actieprogramma Shopping2020.