Online fashion outlet Otrium voegt parfums toe aan het assortiment en opent officieel de digitale deuren in Groot-Brittannië.
Otrium introduceert een nieuwe productcategorie onder de naam Beauty Finds. Klanten kunnen kiezen uit meer dan 400 dames- en herengeuren van ruim 50 merken. Bekende namen zijn onder andere Dior, Armani, YSL, Chloé en Lancôme. De producten worden geleverd vanuit Otriums eigen warehouse en gecombineerd met bestaande fashionbestellingen. De uitbreiding is mogelijk dankzij een strategisch partnerschap met een internationale online fragrance-retailer.
‘Vanaf vandaag combineren we premium mode met bekende geuren in één pakket’, aldus ceo Frank van Valderen. ‘Zo houden we de klantreis eenvoudig en garanderen we dezelfde service voor al onze bestellingen.’
Britse lancering
Naast de toevoeging van beauty viert Otrium ook de lancering in Groot-Brittannië. Britse klanten krijgen toegang tot meer dan 200 merken met kortingen tot 75 procent. Het platform positioneert zich als oplossing voor modeoverschotten: wereldwijd wordt naar schatting één op de zes kledingstukken nooit gedragen. Otrium wil die verspilling tegengaan door restvoorraden opnieuw onder de aandacht te brengen bij consumenten.
De uitbreiding speelt in op de groeiende wereldwijde vraag naar online beautyproducten. Volgens marktcijfers groeit de geurencategorie met 14 procent per jaar, en wordt verwacht dat tegen 2030 een derde van alle beautyverkopen online plaatsvindt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otrium breidt assortiment uit met beautycategorie en betreedt Britse markt