De Deense retailer Jysk zet stevig in op digitale innovatie én fysieke groei in grote steden.
Met de strategie Customers’ First Choice wil Jysk de favoriete woonwinkel worden in zijn bestaande markten. Het bedrijf combineert daarvoor online investeringen met uitbreiding van het winkelnetwerk. In totaal wordt er minstens 268 miljoen euro geïnvesteerd in digitale infrastructuur, online shoppen en klantgerichte IT-platforms.
Jysk is actief in 50 landen en ziet vooral groeikansen in stedelijke gebieden. In Nederland telt de keten inmiddels 103 vestigingen. Nieuwe winkels zijn op komst, waaronder een locatie in Muiden. Op termijn wil Jysk doorgroeien naar minimaal 140 winkels.
Afstemmen
De retailer wil de komende jaren ook zijn assortiment beter afstemmen op lokale voorkeuren en klantgroepen. Die aanpak moet de relevantie én concurrentiekracht van het merk versterken. De kernwaarden en duurzaamheidsdoelen blijven verder ongewijzigd. Zo blijft Jysk inzetten op CO₂-reductie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jysk investeert fors in digitalisering en winkeluitbreiding