Jysk zet de komende tijd meer in op digitaal. Lange tijd stond de Deense retailer niet echt bekend om zijn omnichannelaanpak – en gezien de aanhoudende groei van het winkelbestand is dat in zekere zin nog zo. Maar duidelijk is wel dat de online kanalen steeds vaker naar voren komen in de strategie: er wordt steeds meer in geïnvesteerd.
Dat blijkt bijvoorbeld uit de recente aankondigingen van het bedrijf. Zo werd eind 2023 nog geïnvesteerd in de digitalisering van de winkelvloer, de komende tijd worden de online kanalen onder handen genomen, met een investering van omgerekend 268 miljoen euro.
Unified Commerce
Wat kan webwinkelend Nederland de komende tijd van Jysk verwachten? ‘Het is bijna te veel om op te noemen,’ stelt woordvoerder Nick Möller desgevraagd aan Twinkle. ‘Een belangrijke investering is de uitrol van Unified Commerce binnen heel Jysk. Dit houdt in dat alle verkoopkanalen, online en fysiek, worden geïntegreerd tot één platform voor een naadloze klantbeleving. Hierdoor kunnen winkels en webshops beter samenwerken, wat leidt tot efficiëntere processen en ook een gebruiksvriendelijker systeem voor onze medewerkers. De uitrol in Nederland staat voor deze strategieperiode gepland.’
Aan de achterkant gaat er dus nogal wat veranderen, en daar gaat de online klant ook wat van merken, vervolgt Möller: ‘De webshop wordt verder geoptimaliseerd, toegankelijker en gebruiksvriendelijker gemaakt. We proberen hier bijvoorbeeld dezelfde service als in de winkels aan te bieden. Denk aan video’s en andere guides om klanten te adviseren bij hun aankoop.’
De afgelopen jaren investeerde Jysk al in de digitalisering van zijn winkels. Zo wordt gebruikgemaakt van elektronische schapkaartjes en hebben medewerkers meer digitale hulpmiddelen.
Nieuw e-commerce-dc
Tot slot werkt Jysk aan het sneller afhandelen van online orders. Een nieuw dc in Lelystad, dat in 2027 de deuren moet openen, moet de levertijd aanzienlijk verkorten, besluit Möller: ‘Hier wordt een volledig geautomatiseerd case warehouse ingericht, waar we met behulp van robots online orders zo snel mogelijk verwerken en naar de klant verzenden.’
Online orders worden momenteel nog verstuurd vanuit het dc in Denemarken.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jysk legt de digitale vloer voor de toekomst