Twinkle | Digital Commerce

Originem, Eye-Able en in3 zetten zich in voor toegankelijke en eerlijke e-commerce

2025-06-26
1000562
  • [branded content]
  • 2:13

Nederlandse webshops met een jaaromzet van 2 miljoen euro of meer krijgen vanaf 28 juni te maken met nieuwe wettelijke verplichtingen rondom digitale toegankelijkheid. Tegelijkertijd is dit hét moment om ook betaalgemak en kostenoptimalisatie aan te pakken. Daarom bundelen e-commercepartij Originem, toegankelijkheidsspecialist Eye-Able® en betaalprovider in3 hun krachten. Met een gratis toegankelijkheidsscan én een no cure, no pay betaaloptimalisatie richten zij zich op álle webshops die deze omzetgrens behalen.

Toegankelijkheid en betaalgemak: verplicht én winstgevend

“Webshops vanaf 2 miljoen omzet zijn verplicht om hun platform digitaal toegankelijk te maken, maar het is vooral een kans om klanttevredenheid en conversie te verbeteren,” zegt Menno Hoekstra, Managing Director van Eye-Able®. Zijn bedrijf helpt websites toegankelijk te maken voor iedereen, van mensen met een visuele beperking tot gebruikers die afhankelijk zijn van spraaksoftware of toetsenbordnavigatie. “Toegankelijkheid wordt vaak gezien als technisch detail, maar het is juist een kans om je platform professioneler, inclusiever en toekomstbestendig te maken,” aldus Hoekstra.

Praktijkvoorbeeld: OfficeNext

Een mooi voorbeeld is OfficeNext.nl, het nieuwe B2B-platform voor kantoorartikelen, ICT en elektronica, gebouwd door Originem. Binnen OfficeNext is Eye-Able® al volledig geïntegreerd, waardoor het platform direct voldoet aan moderne toegankelijkheidsrichtlijnen. Daarnaast wordt achter de schermen gewerkt aan de integratie van in3 betalen, zodat klanten hun aankoop binnenkort in drie termijnen kunnen voldoen, zonder rente.

Verborgen kosten en gemiste marge aanpakken

Volgens Konrad van Den Bosch, mede-oprichter van Originem, sluipen bij veel webshops kosten in het betaalsysteem. “Transactiekosten, terugbetalingen, inefficiënte betaalflows, dat loopt ongemerkt op. Wij brengen dat inzichtelijk en verbeteren waar mogelijk, zonder loze beloftes. No cure, no pay.”

Als Mollie Agency Partner en ontwikkelaar van maatwerk e-commerceplatforms helpt Originem zowel B2C als B2B-webshops met schaalbare en gebruiksvriendelijke betaal- en toegankelijke oplossingen.

Oproep aan alle webshops vanaf 2 miljoen omzet

Het gezamenlijke aanbod richt zich op álle Nederlandse webshops met een omzet van minimaal 2 miljoen euro. Zij kunnen zich aanmelden voor:

  • Een gratis toegankelijkheidsscan van hun webshop door Eye-Able® en Originem
  • Een vrijblijvend betaalconsult met in3 en Originem, inclusief analyse van verborgen kosten en optimalisatiekansen, op no cure, no pay-basis

De Twinkle100 wordt persoonlijk benaderd

De top 100 webwinkels uit het de Twinkle100 kunnen daarnaast rekenen op een persoonlijke uitnodiging. Van Den Bosch: “We gaan de grootste webshops van Nederland rechtstreeks benaderen. Niet met verkooppraatjes, maar met concreet inzicht en advies waar ze direct winst uit kunnen halen. Toegankelijkheid en eerlijke betaaloplossingen zijn geen optie meer het is simpelweg noodzakelijk voor moderne e-commerce.”

Meer informatie en aanmelden
Aanmelden kan via: info@originem.io of bel met: +31 (0)20 308 61 07
Voor meer informatie: www.originem.io