Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de markt: Hebbr

2025-03-24
1000562
  • [interview]
  • 1:29

Onder het motto ‘al doende leert men’ begon Marcel van Eldik, onervaren in e-commerce, een webshop in opmerkelijke producten: Hebbr. Al heel snel beperkte hij het aanbod in tot honden- en kattenspullen.

‘Eigenlijk wilde ik een merk opzetten voor producten die kinderen stimuleren om minder achter een beeldscherm te zitten’, begint de eigenaar van Hebbr.nl zijn verhaal. Daartoe zag hij op internet diverse opvallende artikelen voorbijkomen die in Nederland niet of heel moeilijk te verkrijgen zijn. Het bleek echter al heel snel dat hij zich in zijn webwinkel wilde specialiseren. Dat deed de oprichter in producten waar hij zelf blij van wordt: de dierenartikelen en dan met name honden- en kattenspullen. Wel bleef de gedachte aan bijzondere dingen bestaan: de dierenproducten in Hebbr vallen volgens de eigenaar op in de markt door hun wauw-factor, of omdat ze een probleem oplossen. ‘Op dit moment zijn vooral de bijzondere kattenspeeltjes populair’, meldt Van Eldik.
Volgens de eigenaar onderscheidt de nieuwe shop zich van andere dierenshops doordat hij direct samenwerkt met leveranciers. ‘Zo hoef ik geen voorraad te beheren. Dit maakt het makkelijker om te testen of een product aanslaat bij de doelgroep’, verklaart hij. ‘Bovendien is het makkelijk om te switchen als ik producten vind van betere kwaliteit.’

De logistiek en distributie ligt bij de leveranciers, die wereldwijd gevestigd kunnen zijn. ‘Retouren echter gaan naar Hebbr in Nederland. Daar betaalt de koper voor, tenzij er natuurlijk een defect of beschadiging is.’
De eigenaar doet zelf veel aan productonderzoek om erachter te komen welke leveranciers de beste spullen leveren. Om zijn webshop bekendheid te geven, adverteert hij op social media. Grootste uitdaging is om te zorgen dat klanten tevreden zijn en terugkomen naar de webshop. ‘Positieve feedback is het meest waardevolle en motiverende om te horen’, besluit de oprichter.