Twinkle | Digital Commerce

Daniela Sarlo: 'Ik ben bij Expert opgegroeid'

2025-02-19
1000562
  • [interview]
  • 2:04

Na een kleine achttien jaar is Daniela Sarlo vertrokken bij Expert, waar ze de laatste jaren in dienst was als commercieel directeur. Waar gaat ze haar expertise nu inzetten? Ze weet het nog niet: ‘Ik wil eerst mijn tijd bij Expert goed afronden. Het voelt een beetje vreemd om meteen ergens anders aan de slag te gaan. Ik ben er echt opgegroeid, samen met onze ondernemers.’

Inspiratie

‘Ik geloof heel erg in samenwerking en in burgerinitiatieven. Dingen als repair cafés, voedselbanken, minibiebs, dat vind ik prachtig. Het laat zien hoeveel we kunnen bereiken. Daarnaast luister ik vaak naar de podcastserie Docs, van de VPRO. Daarin hoor je echte verhalen van mensen, vaak met een ondernemende insteek. Mensen die een probleem zien en daar iets mee doen. En ik lees graag de krant.’

Shoppen

‘Mijn laatste online aankoop? Dat waren Delfts blauwe kerstballen, bij Heinen Delfts Blauw. Prachtige blauwe en gouden ballen voor in onze kerstboom. Verder koop ik praktische dingen zoals zeep, shampoo en dergelijke altijd online, omdat ik geen zin heb om daarmee te sjouwen. Maar kleding of make-up koop ik net zo makkelijk in een winkel, als ik er toevallig langs loop. Overigens shop ik online bij voorkeur bij bol, dat is makkelijk en ik kan er altijd vinden wat ik zoek.’

Vrije tijd

‘In mijn vrije tijd ben ik imker. Dat doe ik inmiddels een jaar of vier en ik leer er elke dag iets nieuws. Ik heb bijenkasten op een stuk bosgrond dat ik huur in Flevoland. Daar wonen mijn twee bijenvolken. Dat is rustgevend, want bijen merken het als je slordig bent. Ze houden niet van stress. Dus ik probeer altijd voorzichtig en kalm te werken, zodat ze zich zo min mogelijk gestoord voelen. Ik neem ongeveer een derde van hun honing, de rest laat ik voor hen zelf. Ze hebben er namelijk hard voor gewerkt! Daarnaast lees ik graag boeken, kijk ik naar films en series en ga ik graag met mijn vriend naar het theater.’

Trots

‘Toen ik bij Expert begon, waren we een underdog in retail. Nu horen we bij de top, zowel qua omzet als in professionaliteit. Onze ondernemers zijn sterk en de vraag naar Expert-winkels is groter dan ooit. Als er een ondernemer stopt, staat er meestal al een collega-ondernemer uit de Expert-familie in de buurt klaar om ’m over te nemen.’