Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Metaaldeco

2024-06-17
1000562
  • [interview]
  • 1:28

Twee passies heeft Arvid Klijnsma: één voor webshops bouwen en de andere voor ondernemen. Zijn ontmoeting met een expert in de metaalbranche leidde tot Metaaldeco.nl.

In de nieuwe webwinkel zijn decoratieve metalen producten te koop, veelal gemaakt van cortenstaal. Deze metaalsoort oxideert: er vormt zich binnen één of twee maanden een roestlaag om het voorwerp. Deze laag beschermt het metaal vervolgens tegen alle weersinvloeden en geeft het product een esthetische uitstraling. ‘Het assortiment bestaat uit plantenbakken, huisnummers, vogels, vogelhuisjes en vlinders’, vertelt eigenaar Arvid Klijnsma. De collectie wordt binnenkort uitgebreid met zwart of wit gepoedercoate metalen wijnrekken. Daarnaast wil hij ook maatwerk gaan aanbieden, bijvoorbeeld bij de plantenbakken. ‘Zodat klanten iets anders kunnen kiezen dan de afmetingen die wij op voorraad hebben.’ En omdat de onderneming zowel producent als verkoper is, wil Klijnsma Metaaldeco.nl ook b2b gaan inzetten.

De kleinere producten liggen op voorraad, aldus de eigenaar. ‘Een kwestie van inpakken en verzenden met PostNL.’ De plantenbakken zijn in standaardmaten ook op voorraad, en worden na bestelling verstuurd met een lokale vrachtvervoerder. Dat kan tot drie weken duren, omdat het bedrijf wil voorkomen dat er een vrachtwagen gaat rijden met maar één artikel erin. Maatwerk, tot slot, wordt op bestelling gemaakt en verzonden.

Voor marketingdoeleinden zet Klijnsma voornamelijk TikTok en Instagram in. ‘Hier maken we vooral gebruik van short content: reels die op dit moment superkrachtig zijn voor een webshop’, weet de eigenaar, ‘en waar onze concullega’s nauwelijks iets mee doen.’ Daarvoor heeft hij Shortclips in de arm genomen, een bureau dat gespecialiseerd is in social media.

Goede SEO vormt nog wel een uitdaging: ‘We zijn dagelijks aan het optimaliseren.’ Verder denken de eigenaren altijd na over potentiële nieuwe producten. ‘Dat betekent veel testen en verbeteren van de artikelen, zodat het eindresultaat goed is voor de verkoop’, besluit Klijnsma.