Twinkle | Digital Commerce

Marvin Vacquier Droop (First Impression): 'Het wordt tijd om met gelijkgestemden over Retailmedia te praten'

2024-05-06
1000563
  • [interview]
  • 2:11

In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia wereldwijd tot naar schatting 161 miljard euro. Daarom organiseren BBP Media-titels MarketingTribune en Twinkle samen '#RMD24': Retail Media Day op 28 mei 2024. We blikken vooruit met spreker Marvin Vacquier Droop van First Impression.

Tekst: Peter van Woensel Kooy

Marvin staat als Core Member Programmatic Task Force bij VIA Nederland al jaren bekend als expert op het gebied van programmatic, mobile advertising en DOOH. Hij verleende zijn diensten vanuit bedrijven zoals Newcraft, en Masters of Digital. Bij First Impression ondersteunt Marvin klanten zoals Jumbo en Spar bij het opzetten en exploiteren van nieuwe retail media netwerken.

Waarom is het tijd voor het eerste grote retail media event op 28 mei: de Retail Media Day? En hoe kijk jij aan tegen dit fenomeen?

Marvin Vacquier Droop: 'Retailmedia is het buzzword van de afgelopen tijd. Er wordt veel beloofd en de prognoses liegen er niet om. De ontwikkelingen op technologievlak en strategie volgen zich in rap tempo op. Het is wat mij betreft goed om met gelijkgestemden bij elkaar te komen en hier met elkaar over te praten.'

Wat zijn de verwachtingen voor 2024 voor wat betreft retailmedia, gaat dit de markt op zijn kop zetten?

'Het is zeker een onderwerp van gesprek. Retailmedia bestaat in de vorm van trade marketing natuurlijk al lang. Ik vind het vooral interessant om te zien hoeveel netwerken er nog bij komen.'

Welke rol speel(t) jij / jouw bedrijf in deze tak van sport?

'First Impression levert hardware en software voor signage netwerken van retailers zoals Jumbo en Spar. Wij helpen hen met het neerzetten van een goed te monetizen netwerk.'

Is er in Nederland nog veel te winnen of lopen we op het gebied van retailmedia voorop?

'In Nederland is nog veel te winnen. Al zijn we op veel vlakken zeker een innovatief land.'

Waarom moet marketing- & e-commerce Nederland naar de Retail Media Day komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jouw sessie?

'Uiteraard is het voor de industrie belangrijk om mee te krijgen wat de laatste ontwikkelingen en opinies zijn van industrie experts. Door kennisdeling en scherpe meningen wordt een industrie steeds meer volwassen en wordt het maximale resultaat uit een nieuw medium of kanaal gehaald. Mijn sessie zet een scherpe mening neer die marketeers na moet laten denken of en wanneer retailmedia iets kan zijn om in te zetten binnen hun mediamix.'

Meer weten? Regel hier tijdig je kaarten voor 's lands eerste Retail Media Day op 28 mei 2024. Welkom in Media Plaza naast Utrecht Centraal.

Dit artikel verscheen eerder bij MarketingTribune