Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Spice Rebels

2023-11-02
1000562
  • [interview]
  • 1:31

Goddelijke gyros mix? Of toch liever de Laten-we-gezond-doen mix? Spice Rebels, live sinds half augustus, biedt naast veelgebruikte gedroogde kruiden en specerijen een twintigtal origineel genaamde kruidenmixen.

Marc de Groot en Astrid van der Made zijn de eigenaren van de nieuwe kruidenwebwinkel Spice Rebels. Beiden hebben eerder online shops gehad en zijn gepokt en gemazeld in e-commerce. ‘Op onze eerste date wisten we al dat we een keer samen een webshop zouden starten’, vertelt Van der Made. Het stel kwam al snel uit op kruiden en specerijen, omdat De Groot hobbykok is en ze beiden het huidige aanbod smaakmakers weinig vernieuwend en saai vonden. ‘Zeker qua marketing laten gevestigde grote merken kansen liggen’, meent Van der Made. Ook praktische aspecten maken kruiden handige producten voor een webwinkel: ze kunnen door de brievenbus, worden makkelijk online gekocht, je hebt veel terugkerende klanten en het zijn relatief kleine producten zodat de eigenaren niet meteen een heel dc hoefden in te richten.

Van der Made wil verandering brengen in de kruiden/specerijenbranche door Spice Rebels te profileren als een jong, fris en hip merk. ‘Dat zie je in onze huisstijl, maar vooral in de namen van onze kruidenmixen’, aldus de mede-eigenaar. ‘Zo hebben we onder meer een “Hippe kip rub” en een “Peper-in-je-reet mix” en we merken dat deze mixen populair zijn.’

De webshopeigenaren, die beiden naast Spicerebels.com nog een ander e-commerce gerelateerd bedrijf runnen, zetten voor promotiedoeleinden en naamsbekendheid alle social media in – ‘ onze kookvideo’s op TikTok krijgen veel views’ – en gebruiken win-acties, nieuwsbrieven, blogs, e-mails, Google Ads en social ads.

Bestellingen worden vooralsnog door de eigenaren zelf via PostNL verzonden. Afvulling en bestickering is deels in handen van een dagbestedingsorganisatie. ‘Volgend jaar willen we logistiek en distributie volledig uitbesteden, zodat wij kunnen focussen op naamsbekendheid en groei’, geeft Van der Made nabije doelstellingen aan.