Online retailer Fashionette heeft de eerste fase van hun nieuwe platform gelanceerd. Momenteel staat een deel van de damesmode online, in oktober zal de herenmode en de rest van de damesmode er aan toegevoegd worden.
Volgens de online retailer zullen in januari 2024 ook andere producten zoals lederwaren, schoenen en accessoires live gaan. Dominik Benner, ceo van Fashionette, geeft aan dat dit project in vier maanden gerealiseerd is, wat betekent dat ze vrij snel na de aankondiging in april over de nieuwe platformstrategie gestart zijn. Deze nieuwe strategie houdt onder andere in dat de retailer gestopt is met zijn aanbod aan beauty-artikelen en zich meer is gaan richten op de luxe modebranche. ‘De nu gekozen platformstrategie is een mijlpaal voor Fashionette. Enerzijds stelt deze ons in staat het luxe mode-segment in te stappen. Daarnaast is er een groot groeipotentieel en zijn er weinig concurrenten’, aldus Benner in april.
Bovendien is het bedrijf momenteel bezig met een fusie met online retailer The Platform Group. Dat proces werd in december 2022 al in gang gezet doordat The Platform Group een belang van 38,5 procent in Fashionette verwierf en daarmee hoofdaandeelhouder werd. Benner, die niet alleen ceo van Fashionette maar ook eigenaar van The Platform Group is, deelde in een verklaring het volgende over deze fusie: ‘Door de activiteiten van beide bedrijven te combineren, zal een nieuw platformbedrijf ontstaan dat winstgevend is, groeit in tal van industrieën en de leidende platformgroep van Europa is.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fashionette lanceert platformconcept
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.