De twee Duitse online retailers Fashionette AG en The Platform Group hebben er nooit een geheim van gemaakt dat ze bezig zijn met gezamenlijke toekomstplannen. Afgelopen dinsdag presenteerden de bedrijven een concreet fusiemodel.
Het plan moet nog worden goedgekeurd door aandeelhouders van Fashionette, meldt FashionUnited. Hiervoor wordt een speciale vergadering in het leven geroepen die op 6 september dit jaar plaatsvindt. Na de fusie zouden de twee verder gaan onder de naam The Platform Group AG. Het proces werd in december 2022 al in gang gezet doordat The Platform Group een belang van 38,5 procent in Fashionette verwierf en daarmee hoofdaandeelhouder werd. Volgens het bedrijf is het belang nu verhoogd naar 43,76 procent.
Dominik Benner, ceo van Fashionette en eigenaar van The Platform Group, deelt in een verklaring het volgende over deze fusie: “Door de activiteiten van beide bedrijven te combineren, zal een nieuw platformbedrijf ontstaan dat winstgevend is, groeit in tal van industrieën en de leidende platformgroep van Europa is.”
In april gaf modeplatform Fashionette al aan dat het zich verder wilde richten op luxe mode door het bedrijfsmodel te gaan veranderen. ‘De nu gekozen platformstrategie is een mijlpaal voor Fashionette. Enerzijds stelt deze ons in staat het luxe mode-segment in te stappen. Daarnaast is er een groot groeipotentieel en zijn er weinig concurrenten’, aldus ceo Brenner.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fuseringsplannen van Fashionette en The Platform Groep zijn concreet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.