Modeplatform Zalando zit weer in de lift qua financiële resultaten. Waar het in maart dit jaar nog maar net uit de rode cijfers wist te blijven, geven de nieuwe cijfers een groei van 404 procent aan.
In het tweede kwartaal verdubbelde de winst van Zalando bijna en steeg de aangepaste EBIT met 87% tot 144,8 miljoen euro in vergelijking met een jaar geleden. Het bruto handelsvolume (GMV) daalde met 1,8 procent tot 3,7 miljard euro, waarbij de omzet in het tweede kwartaal met 2,5 procent daalde tot 2,6 miljard euro in vergelijking met een jaar geleden. Lounge by Zalando, een belangrijk onderdeel van het Offprice-segment, groeide opnieuw in het tweede kwartaal en droeg bij tot een omzetstijging van 16 procent bij Offprice.
Het aantal bestellingen bij Zalando nam wel af ten opzichte van vorig jaar, maar volgens het platform waren de mandgroottes beter gevuld, wat weer resulteerde in lagere uitvoeringskosten. Dit zou komen door een betere ordereconomie, aldus Zalando. Verder geeft het platform aan dat nieuwe samenwerkingsverbanden tussen sport- en schoonheidsmerken klanten enthousiast gemaakt hebben afgelopen kwartaal. Zo is bijvoorbeeld het sportkledingmerk lululemon sinds juni bij Zalando verkrijgbaar.
In maart dit jaar gaf het platform aan dat het kleine merken gaat weren om ruimte te maken voor grotere merken met een duurzamer karakter. Volgens Gentz was het assortiment van Zalando te groot en moest het beter worden afgestemd op de wensen van de klant.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando verviervoudigt winst in tweede kwartaal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.